Decyzja o doborze rynku do prowadzenia inwestycji jest czynnikiem kluczowym w biznesie. Jest istotna z perspektywy zarówno bezpieczeństwa, jak i rentowności. Działanie na rynkach charakteryzujących się wczesnym etapem rozwoju przy zachowaniu bezpiecznych oraz konserwatywnych założeń umożliwia czerpanie wysokich zysków przy relatywnie niskim ryzyku.

Rynek gier komputerowych

Rynek gier komputerowych to obecnie jeden z najbardziej innowacyjnych obszarów polskiego przemysłu. Jego wartość rośnie w tempie kilkunastu procent rocznie. Dzięki istnieniu internetowych platform sprzedażowych o międzynarodowym zasięgu odbiorców m.in. Steam branża ta nie posiada ograniczeń zasięgu dystrybucji. Produkując gry w Polsce mamy dostęp do ponad miliarda użytkowników z całego świata, płacąc prowizję za dotarcie do odbiorcy na samym końcu, w momencie zakupu gry przez gracza. Dodatkowo media społecznościowe takie jak Youtube pozwalają nam dotrzeć do setek milionów zorientowanych na nasz produkt odbiorców bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów na marketing. Dostępność rynku, a także doceniany na całym świecie talent polskich twórców, sprawia że gry komputerowe są polskim hitem eksportowym. Wielkość rynku od kilku lat systematycznie rośnie, co więcej – przewidywana jest kontynuacja tego trendu w najbliższych latach.

Rynek gier planszowych

Gry planszowe to równie interesująca branża, choć w Polsce jeszcze zupełnie nieodkryta i niemal całkowicie ignorowana przez inwestorów. W Stanach Zjednoczonych to obecnie jedna z najszybciej rosnących gałęzi branży zabawek – wzrost w 2016 roku wyniósł 18% rok do roku (przy wzroście 13% w roku 2015) i jego wielkość szacowana jest na 1,19 mld dolarów. Rynek niemiecki – europejskiego lidera w branż y gier planszowych wg. Pracowni Badań Rynków Zagranicznych wart jest 400 mln euro. Pracownia Badań Rynków Zagranicznych szacuje, że co roku na świecie pojawia się kilkaset nowych gier planszowych. Ta sama pracownia szacuje, że światowy rynek gier planszowych rośnie ok. 20-25% rocznie. Wartość polskiego rynku gier planszowych jest szacowana na 400 mln zł i jest to IV rynek w Europie (po rynku niemieckim, francuskim i brytyjskim).

RLTY jest akcjonariuszem spółek z rynku gier komputerowych: Hydra Games i Drago Entertainment oraz jednej z branży gier planszowych Bored Games. Model biznesowy zastosowany dla naszych spółek polega na duplikacji sprawdzonego systemu inwestycyjnego opierającego się analizie, weryfikacji, a następnie dywersyfikacji tytułów gier co skutkuje uniezależnieniem sukcesu oraz ryzyka spółki od pojedynczego tytułu.

Hydra Games

Hydra Games koncentruje się na produkcjach dotykających problemów społecznych takich jak wojna, uzależnienia, czy przemoc. Gry będą wydawane na platformy PC oraz Nintendo Switch. W 2020 planowane są premiery trzech gier, z czego pierwsza, Don’t Be Afraid, ma ukazać się już w III Q.  W tym okresie planowany jest również debiut spółki na rynku New Connect.


Rok założenia:
2019
Planowana data debiutu na New Connect: III Q 2020
Liczba zaplanowanych premier w 2020 roku: 3
Największe tytuły: Don’t be afraid, Bad Trip, Dinosaur

3
liczba planowanych premier na 2020
3
planowany debiut na New Connect
16
szacowana wycena spółki przy debiucie na New Connect

Bored Games

Podstawowym założeniem Bored Games jest odtworzenie modelu biznesowego spółki giełdowej z rynku gier komputerowych w celu skierowania go na rynek gier planszowych. Planujemy wyłuskiwanie z rynku rokujących projektów i zespołów developerskich, które realizują projekty gier planszowych, a które potrzebują środków na profesjonalizację działalności w zamian za udziały w zyskach. Bardzo istotnymi elementami w strategii firmy są również nawiązywanie współpracy z producentami zabawek, komponentów do gier i tworzenie gier opartych o mechanizmy sensoryczne dla osób niewidomych. W IV Q 2019 spółka Bored Games nawiązała współpracę strategiczną z polską marką o globalnym zasięgu produkującą zabawki – firmą Cobi.

Rok założenia: 2019

Partnerzy: Cobi
Planowana data debiutu na New Connect: III Q 2020
Planowana liczba premier gier w 2020: 2
Największe tytuły: Horror Game Show, Fantasy Poker

Cobi

strategiczna współpraca
2
liczba planowanych premier na 2020
3
planowana data debiutu na New Connect

DRAGO entertainment

DRAGO entertainment sp. z o.o. w powstała w 1998 roku. Jej założycielami byli ojciec i syn: Adam i Lucjan Mikociak, którzy otwierali polskie oddziały studia TopWare, gdzie nabyli wieloletnie doświadczenie i praktykę. Pozwoliły one na rozwinięcie spółki, która realizowała przez wiele lat innowacyjne projekty, głównie finansowane przez międzynarodowych wydawców. Wśród wyprodukowanych i wydanych tytułów Drago znalazły się takie bestsellery jak m.in. Oil Tycoon 2, Cold Zero-The last Stand, Vulture, które miały pozwolić Spółce na rozwinięcie skrzydeł i wprowadzenie na rynek własnej nowatorskiej produkcji. W najbliższej przyszłości Spółka zamierza również zaprezentować graczom na skalę globalną kolejne propozycje, będące efektem pracy ostatnich lat.

Rok założenia: 1998
Planowana data debiutu na New Connect: 2020
Największe tytuły: Oil Tycoon 2, Cold Zero-The last Stand, Vulture

Copyright 2019 by RLTY Investments